Våga vara egen!

Våga vara egen! Varje år, varje månad, varje dag, varje timme, varje minut & varje sekund går människor runt och tycker dåliga tankar om sig själva. Det här ständiga tjatet om att tjejer ska se ut som modeller och killar ska vara hur tränade som helst, jag är så trött på det. Jag själv är en av dem som allt för ofta tycker dåliga tankar om mig själv och jag är så otroligt sur över det. Förstår inte varför jag tillåter dessa tankar i mitt huvud. För jag har en underbar familj, finaste pojkvännen, fantastiska vänner och får göra det jag vill. Jag har en frihet som inte många har. När jag har så mycket bra, varför ska jag då gå runt och tänka negativt, det tar bara på krafterna.

Idealsproblemen är något som jag tycker borde jobbas på, något som borde försvinna helt. Jag vet att det är tekniskt omöjligt, men man kan aldrig göra för mycket. Till alla er där ute, ni är fina som ni är och unika på ert sätt. Alla har något som någon annan vill ha.Tänk så att är det något du inte gillar på dig själv tänk då att någon annan vill ha det och om någon annan vill ha det så måste det vara bra. Eller har jag fel?

Med den här texten vill jag få ut till alla er som mår dåligt över er själva. GÖR INTE DET! Det enda perfekta som finns är du själv, du är perfekt som du är, unik och speciell på ditt sätt. Varför vara som alla andra när du kan vara dig själv? Våga vara egen!
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Just nu har jag frågestund på bloggen, om du kommenterar några frågor så får ni en fet länk på min blogg! Direktlänk till frågestunden:
http://ssarass.blogg.se/2013/february/fragestund.html#comment
Kram!

2013-02-08 @ 14:11:24
URL: http://ssarass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0